sprudlande

Av Linda - 7 augusti 2010 08:59

gårdagens förmiddag var jobbig. vi var på begravning och tog farväl av Emil. R.I.P

Hoppas du har det bra vart du än är.

vi tänker på dig!

Av Linda - 6 augusti 2010 17:06

jaja uppdatering är inte min starka sida. nåväl...

I tisdags blev de en spontantrip till uppsala. Bara jag och Peter. Noni fick vara hos farmor.På tisdagen gick på stan, åt gott på resturang och myste på hotellet.

Onsdagen gick vi på ikea och inhandlade lite av varje. inga större grejer. Ett överkast till sovrummet, lampa till detsamma, glas, tallrikar, lite ditten å datten helt enkelt. Kollade in lite inför nästa trip hiihi .

Då ska bl.a köpa lite saker till köket som vi skall göra till nova-li i julklapp. de ska bli så roligt att göra de till henne. Tror hon kommer uppskatta det. hon gillar att laga låtsas mat :P

Väl borta hade vi det lovely men självklart saknade vi vår plutt massor

På onsdagskvällen åkte jag å nova-li till mormor å morfar hennes alltså , å fick grillat. yummie! .

nu lär ja sluta. forts följer

Av Linda - 1 augusti 2010 10:07

Ja två veckor till har jag semester. Eller nu har ja egentligen inte semester utan har tagit ut föräldraledigt eftersom mitt nya vik inte börjar förrän 16 augusti.

Då börjar ja mitt nya jobb =) spännande!

Här hemma jobbar vi vidare och är nästintill klara med nova-li`s rum. I sovrummet fattas lister å lite inredning. får se om vi kommer iväg till ikea nästa vecka.   i veckan ska vi bygga sänggaveln oxå tänkte vi .

I förrgår var vi och provade en bil. den verkar bra å de verkar som vi får in vår vagn oxå , de var väl mest de vi funderade på, NU är de bara å hålla utkik när de kommer ut nån sån.

Igår blev de bad på aqua nova. Något lär man ju hitta på när de är trökväder. Nova-Li hade riktigt kul där i vattnet =)  Igår fyllde Love(vår hund) 3 år! De firades med lite bacon till han, en ny rolig leksak å några mumsiga godispinnar.

Idag fyller Peters pappa år så ja har gjort en smörgåstårta. En väldigt stor smörgåstårta blev de. Vi ska dit lite senare.

vart tog sommaren vägen ?

Av Linda - 24 juli 2010 08:40

Skrev precis ett inlägg som jag valde att skydda med lösen. Är du nyfiken och vill ha lösen så maila mig så får du det.

Annars så är vi i renoveringstagen här hemma. I torsdag la vi nytt golv i nova-li`s rum, drog ut den där fula gamla platsmattan.

Igår påbörjade vi nästa projekt. Eller Peter satt uppe fondväggen. VI har nämligen satt golv på väggen,. kan låta lite konstigt kanske men blev skitsnyggt. ska ta en bild när de är helt färdigt sen. Medan Peter höll på med det så slipade jag väggarna i Nova-li`s rum, provmålade oxå. Färgen såg bra ut så ska hämta ut resten idag. de blir lila väggar å en fondvägg med tapet -rosa med fjärilar. fixar en bild på det oxå när de är klart.

Av Linda - 24 juli 2010 08:33
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:
Av Linda - 20 juli 2010 20:40

Nu har vi varit hemma i två dagar. Vi var nämligen på semester förra veckan.

Åkte på måndagen till Mariestad där vi tillbringade 3 dagar. Hyrde en stuga lite utanför mariestad inärheten av sjötorp. Stor stuga precis vid vänern. Liten badplats fanns ett stenkast bort. Där hade vi det lugnt å skönt med besök i mariestad, sjötorp å badplats i sandvik.

På onsdagen åkte vi vidare till GBG eller snarare mölndal där vi hade hyrt en liten stuga i en stugby. kanske inte första handsvalet men de funkade. Vi var ju inte så värst mkt i stugan.

Onsdagen blev demiddag på resturang å mys i stugan.

Torsdagen regnade de på förmiddagen så vi åkte en tur till Ullared. Shoppade lite å åkte sedan tillbaka till GBG. På kvällen blev de bad .

Fredagen blev de liseberg för hela slanten. En superbra dag helt enkelt. Nova-li åkte flera karuseller  å älskade de. kikade även på en barnteater där som nova-li gillade å även mamma. den var väldigt bra!

Även  på fredagen blev de bad på eftermiddagen.

Lördagen var de fullt väder igen på förmiddagen så den spenderades inne på Universeum. På eftermiddagen innan vi åkte mot Karlstad åkte vi ut till Askimbadet å tog ett dop i havet!

Sen åkte vi som sagt vidare till Karlstad där vi bodde på hotell som ett litet pitstop mot blge. Åt go frukost på morgonen på söndagen å åkte sen hem till Blge.

OJ

Av Linda - 11 juli 2010 07:04

Oj oj oj 3 inlägg på samma dag tänker ni. Storslaget. Ja de finns ju inte så mkt annat att göra kl 6-7 på morgonen :P

Idag ska vi packa å städa vidare lite här. Några ärenden skall göras oxå. Så de blir fullt upp. Lär även tömma kamerorna så de finns minne på dom .

För övrigt är jag i valet och kvalet mellan en htc legend och en htc desire. Just nu lutar de mot en legend. Den är snäppet billigare å får en månadskostnad på ca 50-70 kr mindre än desire. Dessutom tar de ju hundra år innan de får in desire igen. Tror ja klarar  mig med näst bästa sån teknikfreak är ja ju inte.